dilluns, 31 d’octubre del 2016

386 Castell de Popa Sauva Negra 261016

Els de la costa sortim de Sant Feliu de Guixols direcció Cassa de la Selva i Riudellots  per agafar la C25 Eix Transversal que fem fins agafar la C17 a l’altura de Vic. Continuem amb la C17 direcció Barcelona fins la sortida de Malla, Collsuspina, Moià i amb la N141C anem fins  Moià on casi a la sortida del poble agafem la C59 direcció Castellterçol, Castellcir població on ens trobem amb els companys de la Catalunya Central i junts casi a l’entrada de la població continuem amb cotxe per pista forestal direcció Ca l’Antoja, església de Sant Andreu de Castellcir aproxim. Un km. i mig.

. (1).JPG

09h. Aparquem els cotxes just abans de la palanca que travessa la riera de Castellcir on per camí de la dreta a cinc minuts hi ha l’església de Sant Andreu

. (2).JPG

Creuem la riera per sobre d'una palanca molt a prop de la Bassa Gran.

. (3).JPG
. (4).JPG

En arribar a l'altre cantó seguim el camí herbat cap a l'esquerra, en direcció nord-est. Anem avançant per l'obaga de la Serra de Roca-sitjana, paral·lels a la riera de Castellcir

. (5).JPG

9h.30’ Anem pujant suaument, tot decantant-nos a poc a poc cap a llevant. Més endavant, passem pel marge de tramuntana d'uns camps mig abandonats. A continuació el camí torna a esdevenir corriol i s'enfila més dretament en una llarga llaçada. En sortir del segon revolt de la ziga-zaga, el corriol es dirigeix clarament cap a migdia per acabar d'enfilar-nos a dalt de la Serra del Castell. Aquestes llargues llaçades ens permeten superar el desnivell d'una forma més còmoda i poc feixuga.

. (7).JPG
. (6).JPG

10h. A dalt i han  les restes del castell de Cir o de la Popa.

. (8).JPG
. (9).JPG

11h.45 Ens endinsem a la Sauva Negra. Els bosc és un dels més feréstecs i ombrívols del territori. Compta amb espècies d'arbres d'ambient atlàntic i també mediterrani: hi ha especies poc comuns, com les blades o la moixera blanca.

. (12).JPG

. (10).JPG

Al cap de molt poca estona arribem a la Font de la Sauva Negra. iniciem el tram que recorre la Sauva Negra, el petit espai protegit declarat d’interès natural, que conté les restes d’una antiga fageda. Té unes 110 hectàrees i inclou l'obaga formada per la serra d'uns dos quilòmetres, entre el Corral de la Rovira i la Casanova del Castell, i l'eix fluvial del torrent de la Sauva Negra. Per ser una zona boscosa, molt obaga i amb un pendent considerable, fa que no hi entri el sol amb facilitat i s'espesseeixi, creant un clima molt especial.

. (11).JPG

12h-32’ Arran del camí veiem les restes d'un pou de glaç: el Pou Cavaller. A poc a poc la vegetació va canviant, comencen a aparèixer el pi rojalet i el roure.

. (13).JPG

12h.50’ Arribem a un camp de conreu, que travessem pel mig, i enllacem amb un camí provinent de la Casanova del Castell. El seguim per la dreta i de seguida creuem la Riera de Castellcir prop les feixes de la casa. Acabem la pujada fins a trobar un sender que ens portarà al lloc de sortida.

. (14).JPG

Avui hem sortit, Lluís Barbé, Francesc Blanch, Maria Carles, Josep Casafont, Josep Junyent, Rosa Maura, Manel Parareda, Ramon Pous i Josep Samsó.