dilluns, 11 d’abril del 2016

362 - SANTA LLÚCIA DE PUIGMAL 300316

362 - Santa Llúcia de Puigmal 300316

Aproximació : Dos del Bages, Josep Junyent i Josep Casafont, ens trobem a dos quart de vuit al parc de l’agulla de Manresa. D’aquí prenem la C-25 direcció Vic-Girona, en arribar a la confluència amb la C-17, ens incorporem a aquesta direcció Ripoll, la qual anem seguint  fins a Ripoll.
En Arribar-hi  a la segona rotonda l, agafem la primera sortida direcció Sant Joan de les Abadesses,  hi arribem a dos quarts tocats de nou.
El lloc de trobada amb els altres companys és el Bar Cal Peret, a on vam trobar i esmorzar un altre dia.
Tot esperant que arribi el Manel, ens entaulem  i aprofitem per fer un bon esmorzar a base d’una fusta d’embotits.
A l’hora prevista arriba el company i amb un sol cotxe, anem trobar la carretera GI-521, que va de Sant Joan de les Abadesses cap a Vallfogona del Ripollés.
A les 9:30 arribem a la collada de Sentigosa, punt d’inici de l’excursió.

9:35 --- 0,000 km. -- 1.060 m. Tots preparats, comencem la ruta tot prenen una pista forestal en molt bon estat, direcció est.
Aquesta no va ser una elecció, ja que hi ha un camí que baixa pel mig del bosc i que, imagino, sempre serà una mica més bonic.

10:12 --- 3,135 km. 909 m. Deixem la pista principal, tombant a la dreta 180º direcció sud   també és  pista, però que coincideix amb el sender PRC-60,

10:25 --- 3,880 km. 854 m. Primera parada  bonica ermita romànica de Santa Llúcia de Puigmal,  del segle XII. Restaurada, el campanar amb espadanya grinyola una mica. Just al seu costat hi ha una font.

Des d’aquí  anem  fins als Gorgs de la riera de Torrents.

10:40 --- 4,715 km. 798 m. Son tres o quatre salts d’aigua seguits, cada cop més bonic. El del cap de munt, gracies al travertí, és impressionant, llàstima que baixa poca aigua.

Reculem fins a l’ermita i girem a l’esquerra, cap al següent gorg. El camí al principi està un xic confús però es desdibuixa una mica i un cop agafat no presenta dubte. Sense deixar-lo ens porta fins al bonic gorg de Santa Llúcia.

11:14 --- 6,012 km. 765 m. Gorg de Santa Llúcia

Ens hi entretenim  una bona estona, just davant seu hi ha una roca que ens fa de trípode improvisat per fer la foto de grup..

Tot seguit el camí s’enfila tot acostant-se i allunyant-se poc de la riera. Pel camí, es van trobant més salts d’aigua i gorgs (alguns de rieres afluents), llàstima de la manca d’aigua alguns han de ser  molt bonics.
El camí no presenta cap dubte i transcorre per una zona arbrada cosa  que ajuda a fer  pujada més soportable

12:21 --- 9,011 km. 1.060 m. Hem arribat al punt de sortida i donem per acabada l’excursió.
Ens quedem amb el cuquet de la falta d’aigua i crec valdria la pene repetir-la.

Avui: Josep Casafont, Josep Junyent, Manel Parareda, Miquel Pujols i Josep Samsó

Si us voleu baixar el track del Avifont: cliqueu