dijous, 17 de setembre del 2015

340 - SERRAT DE LA MATA NEGRE - CERDANYA - 160915

Aproximació des del Bages per la C-16 fins passat el Túnel del Cadí, a la sortida del túnel i un cop s’arriba a l’àrea de Servei es segueixen els diferents penells informatiu que en portaran a la població de Riu, al centre de la població hi ha un altre indicador “Coll de Pendís”, es la carretera LP 4033.

La sortida de Manresa és a les 8:00 hores, parada a Berga 8:30 esmorzar a la benzinera al mateix temps que es recull el berguedà, a les 9:15 sortida cap al punt d'inici de la sortida d'avui

10:30 - 0,000 Kms. - 1.687 mts. - Després de sortir de Riu hem tingut uns 9 Kms. de pista forestal, alguns trams asfaltat però majoritariament no, i sempre després de passar pel Refugi del Serrat de les Esposes, aproximadament a 6 Kms de Riu. Arribem a la Font de la Mata Negre que és on deixem el cotxe.
Es temporada de bolets i hem trobat molts cotxes aparcats a les voreres però això no ha fet que no ens permetis aparcar.
Seguim a peu per la mateixa pista forestal i amb la mateixa direcció. A les voreres i margueres  anem trobant els primers rovellons.

10:45 - 0,652 Kms.- 1708 mts. - Collet de la Font Freda, aquí comença un passeig de una mica més d’un quilometre adaptat per persones amb mobilitat reduïda, practicament pla, que ens porta al Mirador del Cap del Rec. Ens hem desviat a la dreta. Seguim caminant i recollint els bolets que han sigut respectats pels boletaires que ens han precedit.

11:18 - 1,748 Kms. - 1712 mts. - Mirador del Cap del Rec, una zona equipada amb taules, també adaptades,  per poder descansar i menjar, amb unes vistes extraordinàries sobre la Cerdanya oest, el Pirineu i més enllà. Aprofitem per fer foto de grup.

2 PLANELL EXPLICATIU DES DEL MIRADOR.jpg

3 PANORAMICA DES DEL MIRADOR.jpg

Retornem al Collet  de la Font Freda, ara seguin un camí fresat que suposem és el precursor del adaptat, algun rovelló hi ha pel camí.

11:41 - 2,809 Kms. - 1709 mts. - Collet de la Font Freda, seguim amb la mateixa direcció. A uns 200 mts. continuem rectes, a la dreta baixa una pista que mana a la Font Freda i continua fins el refugi del Cortals de l’ingla pel GR 107,  que nosaltres deixem. Durant aproximadament un quilometre i mig, marxem enfilats sobre la pista per anar collint algun rovelló que es deixa veure.

6 AMAGATS.JPG

12:35 - 4,352 Kms. - 1768 mts. - Cruïlla de camins, Coll de la Trapa, Coll de Pendís, a la dreta una pista baixa i ens portaria al Refugi del s Cortals d’Ingla, rectes arribaríem al Coll de Pendís (tot es pot fer amb cotxe), nosaltres girem a l’esquerra, hi ha una tanca per privar el pas dels vehicles. Aquí el camí s’enfila una mica, poc o cap bolet.

12:48 - 5,037 Kms. - 1824 mts. - Punt més alt de la sortida, Coll de Trapa, pas canadenc, per aquest punt hi ha marcat la Ultra dels Pirineus que se celebrarà aquest proper cap de setmana (19 i 20 de setembre de 2015). Vistes del Moixarò, Penyes Altes

5 PENYES ALTES DEL MOIXARÓ.jpg

i la Tossa d’Alp - Niu d’Àguiles.

9 NIU D'ALIGUES 2.JPG

13:03 - 5,753 Kms. - 1746 mts. Font de les Set Fonts, aigua fresca i bona. En aquest tram també ha entrat algun bolet a la cistella.

13:55 - 6,784 Kms. - 1654 mts. - Vorejant la pista anem fen feina, des del Coll de Trapa fins aquest punt ha sigut una sua baixada. Ara ens trobem amb la pista forestal que al matí hem fet de pujada ara el resseguirem per anar a buscar el cotxe al punt de sortida d’aquest matí a la Font de la Mata Negre.

14:13- 8,000 Kms. - 1666 mts. - Font de la Mata Negre, final de la sortida d’avui.

Reprenem la tornada a casa, des de la pista es divisa tota la part nord del Moixarò i la Tossa d’Alp, als nostres peu el Refugi del Serrat de les Esposes

al passar per la població de Riu fem una parada a la Plaça de la Font

La sortida d’avui érem en Josep M Clarà, Josep Junyent i Josep Samsó.

Si us voleu baixar el track: cliqueu

Si voleu més detall des de Wikiloc: cliqueu