dijous, 31 de juliol del 2014

287 GORGUES DE CARANÇÀ 23072014

Aproximació, des del Bages per C-16 fins al Túnel del Cadí, un cop passat el túnel girem a la dreta continuant per la E-9 fins a Puig-cerdà continuem cap a Bourg-Madame i seguim direcció Mont-Lluis un cop passat Fontpedrosa fins a trobar un trencall a la dreta ( Thues-entre-Valls) que ens portarà al pàrquing de les Gorges.
Els companys de la Costa han agafat la C-25 fins a Vic on recullen la resta de l'expedició, procedent de Torelló, i per la C17 segueixen per la Collada de Tossa, La Molina i Puigcerdà on ens reunim per seguir junts fins al pàrquing.

El pàrquing és de pagament però és obligat entrar-hi ja que no hi ha lloc per deixar el cotxe.

La sortida no presenta dificultat en quan al seu seguiment, un cop hem passat per sota el pont del Tren Groc, i un petit túnel, al cap d'un centenar de metres trobem un pont del pedra, aquí hi han dues opcions creuar el pont o seguir recta, nosaltres decidim lo primer, un cop creuat el pont ens trobem amb una pujada amb fortes ziga zages, passem de 850 mts a 1000 mts.
En aquest punt també teniem l'opció de girar a la dreta que ens portaria a un mirador, no ho fem i seguim a l'esquerra,
Es un penya segat, excavat a la roca (recorda el Congost de Montrabei) uns 2 Kms fins que ens trobem ja a les gorges.
Després de passar un pont penjat seguint per l'altre riba del riu, a poc de caminar ens trobem amb l'indicador del camí de retorn o on hauriem arribat si al inici no haguessin creuat el pont.
Continuem ara per les gorgues, es espectacular, és creua el riu per ponts, es passa per la riba del riu sobre unes passarel·les, fins arribar en un punt que ja no hi ha més treball del home, i decidim retornar (continuant riu amunt arribaríem al Refugi de Carançà)
El retorn es te de tornar a fer passant per els ponts i les passarel·les fins que ens trobem en el punt que ens permet fer una circular.
Tenim una forta pujada, segueix una petita baixada i seguidament de nou tenim de tronar a remuntar, un cop al coll, ja baixarem fins a trobar el riu i el pont de pedra que hem trobat al inici.
Sortida d'unes 4 hores, amb parades incloses.
El congost fa que la senyal pels GPS no siguin bones per lo que el track que adjuntem no es del tot fiables, però, com ja hem dit, no es necessari cap mitja electronic per fer aquesta sortida.

Si us voleu baixar el track del Avifont: cliqueu