diumenge, 3 de novembre del 2013

251 Puigmal des de Fontalba 161013

A les 6 h del matí, el Ganxons, Lluis Barbé, Manel Parareda, Maria Carles i Francesc Blanch, sortim de Sant Feliu de Guíxols per anar a Queralbs on ens hem de trobar amb els Bagencs Josep Junyent i Josep Samsó, però abans ens trobarem a la benzinera de Sant Quirze de Besora amb el Pescallunes Ramon Pous. L’aproximació la fem per la C-65 fins apassat Cassà de la Selva on ja agafem la C-25 que passa per Riudellots de la Selva i ens porta fins l’Eix Transversal que agafarem fins a Vic i després trenquem cap a Ripoll per la C-17 i un cop a Sant Quirze de Besora ens trobem amb en Ramon Pous i deixem el cotxe dels Ganxons a la benzinera. Tornem a la C-17 fins a Ripoll  i la N-260 fins a Ribas de Freser a on prenem la GIV-5217 Fins a Queralbs. Un cop ens hem trobat amb els Bagencs al Parking de Queralbs, reculem uns metres i a mà esquerra trobem la pista forestal que ens porta a Fontalba on aparquem i ens preparem per a fer la caminada.

09,21 h. – 0,000 Km. 2.073 m. – Arranquem direcció Cim de la Dou passant pel Serrat de la Baga de Fontalba.  Aquí, en Lluis va creure que no es trovaba en condicions de continuar i va optar per tornar al cotxe, encara que li vam demanar que continues una mica més per veure si  li passava.

09,47 h. – 2,100 Km. 2.456 m.- Cim de la Dou. Seguim pujant cap el Cim de Borrut.

10,58 h. – 3,600 Km- 2.669 m. Cim de Borrut. A partir d’aquí, la pujada es més forta.

12,12 h. – 4,600 Km. – 2.909 m. El Puigmal. Lloc on les cendres del nostre amic i desaparegut Francesc Sabata reposen per sempre. Aquí, vam buscar una perdra-placa que la seva familia li va deixar, però no la vam saber trobar doncs desprès vam saber que l’havien colgat d’altres pedres.

12,36 h. – 4,600 Km. – 2.909 m. Desprès de fer la foto de rigor i també de rigor fer “la poma”, comencem a baixar pel mateix lloc de la pujada i refem tot el camí fins el parquing de Fontalba.
14,30 h.- 9,200 Km. – 2.073 m. Arribada a l’aparcament de Fontalba i retrobada amb en Lluis.
Avui erem, en Lluis Barbé, en Manel Parareda, la Maria Carles, en Josep Samsó, en Josep Junyent, en Ramón Pous i en Francesc Blanch.