diumenge, 26 de maig del 2013

231 CREU DE GURB (CASTELL DE GURB) 220513

Aproximació, els del Bages per la C-25 fins al municipi de Gurb però a la dreta de la C-25 cap a Vic, darrera les instal·lacions de Casa Terradelles, on ens trobem amb el Berguedà, aprofitem que es d’hora per anar a esmorzar, a les nou en punt ens trobem amb els ganxons a la cruïlla que prèviament havíem quedat, ells han arribat  també per la C-25.

Passem pel carrer del Puigmal, fins a la masia Els Vinyets, on tombem a la dreta i a uns centenars de metres deixem els cotxes.

09:15 - 496 mts. - 0.000 Kms. Un cop ben calçades les botes i amb els bastons a la seva alçada ens disposem a iniciar la sortida d’avui. Seguim rectes i creuen la C-25/C-17 per un pas inferior, un cop passat girem a la dreta.
09:25 - 505 mts. - 0,426 Kms. Aquí trobem una cruïlla a la nostra esquerra, no l’agafem ja que serà per on tornarem, i seguim rectes. Continuem per pista forestal.
09:45 - 558 mts. - 1,745 Kms. Hem deixat a la nostra dreta Sant Andreu de Gurb

i després de creuar una carretera asfaltada ens trobem deban l’entrada d’un parc. Primer trobem un forn de d’obra, després una passarel·la i un cau de la Guineu. .. i així anem trobant, sempre per la llera del rierol, diferents rètols que ens indiquen diverses classes d’animal i arbres, tot reproduït amb fusta.

també hi trobem una font. Al final del recorregut un rètol ens indica que continuem a l’esquerra i no fen cas del GPS que ens indica a la dreta, seguim les indicacions del rètol, tenim una forta pujada, passem pel mig d’un tancat fins a trobar-nos amb una pista forestal.

10:12 - 625 mts. - 2,392 Kms. La seguim cap a la dreta per intentar anar a recuperar el track que havíem preparat.
10:25 - 577 mts. - 3,037 Kms. Masia, aquí trobem el camí que procedent del parc teniem d’haver seguit. Girem a l’esquerra i per un corriols fresat continuem la sortida,
10:31 - 612 mts. - 3,286 Kms. Ermita de Sant Roc

darrera mateix de l’ermita, per tant la deixem a l’esquerra, continuem per una pista forestal.
10:36 - 608 mts. - 3,467 Kms. Aquí deixem la pista i agafem una pista a l’esquerra, que anirem seguim amb algun gir a dreta i esquerra.
10:50 - 624 mts. - 4,347 Kms. Masia semi-enderrocada

aquí hem d’estar al cas, el camí ja corriol continua deixant la masia a la nostra dreta.
10:58 - 641 mts. - 4,629 Kms,. Retrobem pista forestal que anirem seguint.
11:16 - 767 mts. - 5,273 Kms. Amb 400 mts hem pujat uns 120 mts. Deixem la pista i agafem un corriol ben fresat a la nostra esquerra.
11:23 - 773 mts. - 5,518 Kms.- Retrobem la pista forestal, En aquest punt coincidim amb un caminaire que resultar ser conegut del nostra company guaperes, després de les presentacions i d’explicar-se les seves coincidèndies a la vida, reprenem la marxa al cap de un quart d’hora, ara per pista forestal i en principi bastant planera.
11:55 - 791 mts. - 6,396 Kms. - Cruïlla que deixem a l’esquerra, aquesta cruïlla ens portaria en el punt del Parc que hem deixat per seguir el track que teniem programat, Tota aquesta zona que hem deixat enrera l’anomenen els turons de la plana ausetana.
12:03 - 800 mts. - 6,645 Kms, - Nova cruïla, però ara ja estem a la banda solei i és divisa tota la plana de Vic, ara ens manca pujar fins a la Creu de Gurb, després tornarem en aquest punt i ens decantarem cap a la plana direcció S.
12:10 - 817 mts. - 6,645 Kms. - La Creu de Gurb (Castell de Gurb) vistes esplèndides sobre la plana, amb el Llucanès a la dreta, més cap a S. el Moianès, seguim els Cingles de Berti, el Castell de Tona, El Tagamanent i tot el Montseny, anem seguint i ens trobem els Plans d’Aiats, Cabrera i ja el Canigó, el Puigmal, el Puigllençada, Cadí, Pedraforca, Serra d’Encija i ja per fi els Rasos de Peguera amb el Roc d’Oro i el cim d’Estela.

12:27 - 800 mts. - 6,693 Kms. Tornem a ser a la cruïlla que hem deixat a la pujada, ara ja ens hi decantem a la nostres esquerra, vistes sobre les formes característiques del conglomerats de la plana.

Anem seguint sense cap tipus de dificultat, el camí és totalment fresat i a més indicadors de tant en tant.
13:21 - 505 mts. - 9,656 Kms, . En menys d’una hora ens trobem la primera cruïlla que hem deixat al matí, ara ja només ens manca resseguir el camí del matí fins a trobar els cotxes.
13:27 - 496 mts. - 10,13 Kms. fi de la sortida d’avui.

Un cop canviat de calçat ens disposem a anar a dinar ho fem a la plaça sota una pergula que ens protegeix del sol  Acabem amb un cafè al Bar que hem esmorzat al matí,

Avui hem fet un ple, érem en Lluis Barbé, Francesc Blanch, María Carles, Jose Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent (acompanyat del Bruce) Manel Parareda, Miquel Pujols i Josep Samsó.

Si us voleu baixar el track: cliqueu

més detall des de Wikiloc: cliqueu

I tota la galeria de fotografies a: Picasa