dilluns, 6 de maig del 2013

228 AIGUAFREDA TAGAMANENT AIGUAFREDA 020513

228 Aiguafreda – Tagamanent – Aiguafreda (02-05-2013)

Vam sortir de Sant Feliu de Guixols a dos quarts de vuit del mati direcció Girona per la C-65,; a Cassa de la Selva vam trencar cap a Riudellots de la Selva i vam agafar l’Eix transversal (C-25) fins a Vic i allì prenguerem la C-17 que ens portà fins a Aiguafreda.Un cop a Aiguafreda i despres de preguntar-ho vam anar fins el carrer Molí de l’Avenço i arribarem al Parking que hi ha al costat del Restaurant Molí de l’Avenço que era el lloc de partida de la sortida.

09,16 – 00,00 Km. (417 m.) Comencem a caminar per un camí que ens ha de portar fins el Pla dels Llobins on trobarem una bifurcació que va a una pedrera; nosaltres agafem el camí que continua cap a l’esquerra i el continuem fins trobar una nova bifurcació que agafant de nou el camí se l’esquerra ens portarà al Coll de la Nit.

09,40 – 01,60 Km. (490 m.) Aquí agafem un corriol a ma dreta que passant pel Pla dels Termes arribem al Grau.

10,21 -03,00 Km. (696 m.) Seguim el corriol que a vegades enllaça amb trams de pista i passem pel Pla de Cardons fins al Coll de Saiols des d’on divisem unes maravellosas vistes i també la casa enrunada dels Fondrats.

10,36 – 04,40 Km. (924 m.) Aqui ens vam equivocar i ens vam ficar per un lloc ple de bancals i corriols que desapareixien però com que es veia la casa de El Bellit vam poder arribar-hi gairebé camp a través.

11,56 – 06,00 Km. (1060 m.) Deixem enrere el Bellit i vorejant una bassa agafem la pista que trobem a l’esquerra que al cap de poca estona deixem per prendre un corriol a mà dreta (cal estar a joc doncs no es molt visible) que ens durà passant per la Creu de l’Agustí a Ca l’Agustí (Parc Etnològic de Tagamanent).

13,02 – 08,50 Km. (1026 m.) D’aquí ens dirigim al Bellver (Punt d’informació i Restaurant) seguint un petit sender a má dreta i a on hi arribem en poca estona.

13,13 – 09,00 Km. (1011 m.) Passem pel davant del Bellver i seguim un corriol que ens porta al Collet de Sant Martí i des d’aquí pujarem al Turó de Tagamanent.

13,43 – 10,03 Km . (1051 m.) Marxem del Turó de Tagamanent i quan arribem de nou al Collet de Sant Martí agafem a l’esquerra el GR-5 que ens duú en baixada continuada i pel cert molt malmesa per l’aigua i les motos de trial, fins el Puig Agut on hi ha una casa gairebe ben derruïda.

14,57 – 14,10 Km. (676 m.) Continuem el GR-5, ara pista, uns 100 mts. I continuem per un corriol a mà esquerra que segueix essent el GR-5 i que ens porta fins al Parking del Molí de l’Avençó.

15,48 – 16,40 Km. (417 m.) Final de la sortida.

A aquesta sortida hi van assistir la Maria, en Lluis Barbé, en Manel Parareda i en Francesc B lanch.

Si voleu baixar-vos el track d'en Francesc Blanch: cliqueu

La fitxe tècnica des de Wikiloc per Francesc Blanch:

Si voleu més detall des de Wikiloc, per Francesc Blanch: cliqueu

La galeria de fotos des de: Picasa