dissabte, 6 d’abril del 2013

223 PASSEJADA PEL BAGES AMB CORRIOLS, DESCOBERTS , EN PART, PEL MIQUEL 27/03/2013

223 PASSEJADA PEL BAGES AMB CORRIOLS,  DESCOBERTS , EN PART, PEL MIQUEL
27/03/2013

La sortida d’avui era prevista  per la comarca de la Selva, mes concretament sortíem de Santa Coloma de Farners, per fer la pujada fins a Brunyola.
Però, que ha passat?. A ¼ de vuit,  era l’hora de marxar, estava plovent i les previsions apuntaven que la cosa continuaria així, almenys durant el matí.
Com que avui per diversos motius, tant sols hi havíem de ser els del Bages, vam decidir deixar-nos portar per un sherpa  local, sense GPS ni altres tecnologies. Seguint el seu guió, primer de tot ens va portar a esmorzar al Bar Solé de Sant Joan de Vilatorrada.
Després d’esmorzar, i actuant com un autèntic  guia, ens va encaminar cap  al punt de sortida, que va resultar ser la Creu de Fals, situada al costat de la carretera BV-3012, que va de Rajadell al Molí de Boixeda. Aparquem el cotxe just a 200 m de  Les Torres de Fals  conjunt monumental constituït per les restes de l'antic castell de Fals,  i ens preparem per començar a caminar, tot esperant les instruccions del flamant sherpa.

8:26 – Tots disposats i en marxa, A partir d’aquí ja només va fer falta, estar atents  a les instruccions i anar seguint el trajecte.
Inici Església del Grauet. Pujarem en direcció al primer Grauet pel camí de l’esquerre. A uns 200 mts, un altre vegada a l’esquerre hi trobarem un corriolet d’uns 1,5Km. sense cap tipus de dificultat.

Pugem fins al primer trencall del Grauet i ens desviem a l’esquerre. Surt un corriolet de 1,5Km sense cap tipus de dificultat i torna a sortir prop de l’entrada. Es com un collar de botifarra.

Corriolet de baixada que surt de Can Febó ( Fals) , fins a Can Tatjé.
Corriolet de baixada que es troba al cim de Xamal , prop del de la senyal geodèsica. Sender amb vegetació i molt divertit.

Tos els corriols estan molt a prop un de l’altre en l’excepció del darrer que s’ha de pujar uns 2 Km per la pista principal.
Hem passat per l’Església de Santa Maria del Grau, Cal Xamal (punt mes alt 603 m i foto de grup),  Cal Canonge i cal Tatxé.

L’entorn i el paisatge haurien estat interessants, però degut a la pluja intermitent i la espessa boira, han aigualit un xic la diada.

12:06 Fi de l’excursió. Ara en Miquel ens obsequia amb una cervesa al Bar Montcau de Manresa, seguidors del Real Saragossa, ho ratifica un gran escut de l’equip ,  situat al darrere de la barra.

Avui:  Josep Junyent, Miquel Pujols, Josep Samsó i Josep Casafont

Si us voleu baixar el trac de l'Avifont: cliqueu

La fitxe tècnica de l'Avifont des de Wikiloc:

Més detall des de Wikiloc per Avifont: cliqueu

La galeria de fotos a: Picasa