dissabte, 4 d’agost del 2012

191 - PORT TORREDEMBARRA – CASTELL DE TAMARIT 010812

07:15.- Sant Salvador de Guardiola. Trobada i sortida
08:30.- Port de Torredembarra.- Esmorzar i preparació
09:30.- Comença la caminada, ja el sol escalfa.- Pel camí de ronda, direcció Cap de Gros fins el far, impressionant, sostre de la sortida d’avui. Reservem la foto per la tornada. No us perdeu el reportatge del SAM (fotografies al final de la resenya), a l’altura (quasi) d’en F.B.-  Seguim per sobre els penya-segats (quasi a l’altura de Costa Brava)
10:15.-  Platja de Canyadell. Ens sorprèn per la seva bellesa, més perquè es quasi buida d’estiuejants. Entrem de ple a la platja d’Altafulla direcció a “ Les Botigues del Mar” el que podríem dir el barri marítim d’aquest poble. Al darrera nostre ja ens queda l’ urbanització Els Munts en l’interior de la qual es conserven algunes ruïnes romanes. Això ens ho expliquen tres simpàtics caminants que trobem. Aquí el MIQUEL ens recomana el Restaurant PARK, conegut en una de les seves escapades RALLY, on anirem a dinar. Ja encarreguem taula x 5 per 2/4 de 3. Seguim caminant…
11:00.-  Arribem, sempre vora mar, a encreuament de senyals que marquen cap a la Pedrera del Mèdol, cap a Altafulla i els Castells d’Altafulla i Tamarit. El propi enclavament, lloc important, es el final del terme d’Altafulla i començament del de Tamarit. El desguàs al mar de la Riera (mal dit per alguns “riu”) de Gaià, es la divisòria de terme. En aquest encreuament, que calculem està a menys de un km ja del Castell de Tamarit, ran d’aigua, decidim anar per l’interior seguint la riera perpendicular al mar, un Itinerari Paisatge Interès Natural (veure fotos) de forma circular tornant cap al Castell de Tamarit per l’interior, on arribem sobre les 12h.-
12:00.-  Castell de Tamarit. ( un record per un famós que va triar el lloc per el seu casament) Situat sobre el mar ens sorprèn per la seva magnificència i bellesa. Ens banyem durant ¾ d’hora, gaudint d’aigües també sorprenentment netes, vista la quantitat de gent que ja omplia la zona.
12:45.-  Comencem la tornada, ja decidit que seria ben bé ran d’aigua fins Torredembarra. Al quart de caminar, un gran ENSURT. Algú no troba les ulleres de sol ¡graduades¡ Corre’ns cap a la zona del Castell on havíem estat, sense sort. Tenim que informar que s’ha obert un compte per donacions a favor del dissortat company, el qual nom hem consensuat mantenir a la ombra. Anem fent camí i arribat de nou a la platja Canyadell, fem la primera fotografia de grup del dia, i de nou al Far, sostre de l’expedició, la segona.
13:45.-  Fi de la sortida al xiringito on havíem esmorzat, sobre el port de Torre on abeurem assedegats com si vinguéssim del desert d’Atacama. Canviats, en 10 minuts ens presentem al PARK restaurant a dos de 3, hora exacta. Musclos, calamars i paella, i marxem sobre les 4. La obligada parada Cooperativa de L’Arbós, per carregar de beure.. i vi fins per complir l’encàrrec del Capità. I finalment, uns mojitos i banyadeta, a Sant Salvador Guardiola, on arribem a quarts de set. Ha estat una sortida diferent, d’estiu, sol, calor, mar a tot drap, i també amb paisatges fantàstics. Remarquem la inestimable presència de la Mercè i Roser, que ens han aportat la gràcia que ens falta als homenots. COMPONENTS: MERCE, ROSER, MIQUEL, SAM I JUNYENT.
El Miquel i Sam, com a operadors de TRACK ens han fet oblidar a Blanch, Clarà, i Casafont i facilitaran les dades oficials de la sortida.
Ja proposem per més endavant, repetir mar, platja i camí de ronda.

FINALMENT: PER A QUI PUGUI INTERESSAR

No es aquest blog un foro de denúncia ni de ressó de qualsevol tipus d’opinió política, ecologista, econòmica ni res. Simplement uns amics que estimem la natura, la muntanya, diguem-ho com vulguem.
Però dit això, de vegades se’ns fa impossible aguantar l’ indignació. En aquesta sortida, hem comprovat, una i mil vegades més, com som els ciutadans actuals. Tant els actius com els passius. La porqueria immensa, manifestada residualment, de les nostres activitats quotidianes (culturals, alimentaries, de lleure, etc. Etc. ) envaeix platges, camins, muntanyes, espais naturals, rètols, cues d’embassaments (Déu meu, la de Sau sota l’escorxador Pattel ¡!) rius, riuets i rieres. Llaunes, plàstics, vidres, joguinetes, (moltes joguinetes pobrets nens, vull dir pares ¡!) papers, estris, una llista inacabable.
Aquest dimecres, vora el desguàs de la Riera de Gaià sota l’ombra del castell de Tamarit, en l’aiguamoll on bategaven mitja dotzena de aus, varem descobrir enmig de tanta merda, un planet protegit per el fullatge de uns 20m2 on hi havia 6 o 7 cagarades, ja seques, que francament, en comparació ens van semblar un homenatge a la naturalesa i en no fer pudor, ens van omplir de alegria. Aquesta merda era tècnicament igual que la dels romans que fa 2.000 anys podien haver produït ¡!

Si voleu descarregar-vos el track: cliceu

Si voleu més detall des de Wikiloc: cliceu

I ara les fotografies, les d'en Josep Samsó, únic càmera de l' expedició: