dilluns, 27 de febrer del 2012

168 SANT SALVADOR DE LES ESPASES 220212

La sortida d’avui la fem en els termes del Bages, Vallès Occidental i Baix Llobregat.
L’aproximació des del Bages la fem la per la Carretera C-55 fins al aparcament del Aeri de Montserrat, just al costat del riu Llobregat.
09:10 – 126 mts. – 0,000 Kms. Sortida del aparcament i creuem el pont sobre el Llobregat fins a l’estació del aeri i del tren, direcció sud seguim pel costat de la via. (Podíem haver baixat a sota del pont on hi ha una pista forestal i seguir-la).
09:45 – 145 mts. – 1,858 Kms. Ja ens hem trobat amb el camí que pujava de la pista forestal que no hem agafat i ens trobem en una raconada anomenada del Boixos. Seguint pel sender.
10:08 – 172 mts. – 3,330 Kms. Hem deixat can Tobella  a la nostra dreta i estem davant mateix de Can Benet, amb la companyia del seu gos.
10:30 – 233 mts. - 4,783 Kms. Hem anat seguint per pista forestal, aquí la pista marxa a l’esquerra, nosaltres la deixem i continuem rectes per un sender molt erosionat per l’aigua.
10:50 – 353 mts. – 5,445 Kms. Coll de Sant Salvador. Aquí tenim alguns dubtes però trobem les senyals que ens indiquen que hem de baixar rectes fins la fondalada (Tenim Sant Salvador de les Espases davant nostra).
11:00 – 303 mts. – 5,759 Kms. Hem baixat fins a l fondalada i ara ens toca remuntar per pujar a Sant Salvador, el camí no te pèrdua i esta molt ben fresat.
11:07 – 383 mts. – 6,191 Kms. Coll. Ara tirem a la dreta per pujar a l’ermita, després tornarem en aquesta punt.
11:15 – 417 mts. – 6,393 Kms. Cim de Sant Salvador de les Espases, ermita i al darrera hi ha una promontori amb una creu, on pugem i fem la foto de grup. En el refugi esmorzem una mica i fem un petits descans, trobem altres excursionistes provinents de Terrassa que hi ha fet  l’esmozar de la sardina. Refugi molt net i polit, hi ho demostrem els hostes que hi hem trobat que no hi deixen ni les espines de les sardines.
11:45 – 417 mts. – 6,577 Kms. Refem el camí de pujat a Sant Salvador.
11:50 – 383 mts. – 6,688 Kms. Ara continuem rectes i deixem a la nostra esquerra el camí pel qual hem pujat.
12:00 – 436 mts. – 7,241 Kms. El camí continua a la dreta, nosaltres passem a l’esquerra tot continuant amb lleugera ascensió. (Coll de Bram)
12:17 – 506 mts. – 7,749 Kms. Era. Ens decantem a la dreta per pujar el cim.
12:21 – 528 mts. – 7,826 Kms. Cim del Puig de l’Hospici, foto de grup, cim del dia. Retornem pel mateix sender que hem pujat fins a l’era. Aquí , a l’era hi ha una pista forestal que seguirem.
13:03 – 389 mts. – 9,825 Kms. Coll de les Bruixes, aquí deixem la pista i agafem un sender que surt al costat dret de la pista.
13:19 – 404 mts.- 10,690 Kms. Coll de la Portadora. Vistes sobre el riu Llobregat i l’aparcament del Aeri. Aquí retrobem la pista forestal i la seguirem per la carena del Serra de la Portadora, en lleuger descens.
13:57 – 270 mts. – 12,860 Kms. Deixem la pista forestal, i ens decantem a l’esquerra per un corriol, s’ha de parar atenció perquè la intuïció ens faria continuar rectes.
14:22 – 161 mts. – 14,280 Kms. Estrada a Monistrol  de Montserrat, ens dirigim cap a l’estació i el Parc Fluvial.
14:27 – 126 mts. – 14,640 Kms. Inici pel passeig del Parc Fluvial, pista forestal que voreja el riu Llobregat, ens dirigim al punt d’inici de la sortida d’avui. Passem per una font i un cop som sota el pont que creua el Llobregat trobem un corriols, amb un indicador que seguim i pugem  a l’esplanada de l’estació. Creuem de nou el pont.
15:15 – 134 mts. – 17,410 Kms. Fi de la sortida d’avui.
Avui érem en Lluís Barbé, Francesc Blanch, Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Josep Samsó i acompanyats pel Bruce.
Dinar a la font gran de Monistrol  de Montserrat. (Motxilla).

Si voleu baixar-vos el track: cliceu

Més detall des de Wikiloc: cliceu