dilluns, 28 de febrer del 2011

118 GR92 – AMPOSTA – ULLDECONA – PONT DEL OLIVAR 230211

Per la sortida d’avui em decidit sortir el dia abans i anar a dormir a Sant Carles de la Ràpita, d’aquesta manera no tenim de llevar-nos molt d’hora i al mateix temps podem començar a caminar més aviat.

En l’etapa anterior el GR 92 el vàrem deixat a Amposta un cop passat el pont de la N-340 que creua l’Ebre, vist el terreny i el quilometratge de l’etapa d’avui hem optat per deixar aquest tram i anar directes al Lligallo de Mas de Miralles amb cotxe, per arribar-hi tant des de Amposta com des de Sant Carles de la Ràpita hem d’agafar la N-340 si sortim d’Amposta ho farem amb direcció sud (uns 4,5 Km) i si ho fem des de Sant Carles, lògicament ho farem en sentit nord (uns 5,9 Km,) Ens trobem a la Torre de Forxeron, hi ha unes granges, aquí hi ha un indicador Lligallo de Mas de Miralles que seguirem, aquesta pista es asfaltada però amb bastant mal estat tot i que és apta per a tot tipus de vehicles fins arribar al Mas de Miralles, hi ha una petita esplanada i també una industria que sembla ser un escorxador . Deixem el cotxe.

08:18 (76 mts.) Iniciem la sortida seguint la mateixa pista asfaltada que hem agafat a la N340.

08:36 (132 mts.) Bifurcació.- Es deixa la pista i es pren a l'esquerra un sender en forta pujada tot fent giragonses. El GR ha canviat radicalment el seu tarannà pla i pren un caire muntanyenc tot començant la pujada al Montsià.

08:59(285 mts.) Continua la pujada, encara que de forma més suau. Es va eixamplant la vista sobre el Delta de l'Ebre i el Collet del Feixos amb els seus aerogeneradors.

09:26 (369 mts.) Pla de Gallos, aquí deixem una estona el GR92 i voltem per la Font de la Galla i una bassa buida.

09:36 (390 mts.) Retrobem el GR 92 i iniciem una baixada, passem per sota d’unes vaumes i també trobem a la nostra esquerra un PR-c83 que ve de Sant Carles.

09:56 (400 mts.) FONT D'EN BURGÀ hi ha una mica d’ aigua. En aquest punt el PR-C 83 se separa del GR 92 i puja pel vessant marítim directament a la Foradada on es torna a unir al GR 92. També hi han uns antics Forns de Calç i una àrea per descansar. Enfilem amunt pel barranc de Mata-redona. Bosc molt frondós, és la part del recorregut que més ens agrada.

10:27 (540 mts.) Mata-redona, masia en runes, és passa pel mig i tombem a l’esquerra, és divisa una bona panoràmica i els camí molt marcat que porta a la Foradada. Ens trobem amb una bona colla de caminaires que venen de Sant Carles de la Ràpita i Vinaroz i van a la Foradada, fem bona part d’aquest camí acompanyats.

10:52 (641 mts.) Cruïlla, aquí ens decantem cap a l’esquerra per pujar a la Foradada, després tornarem en aquest punt que és la carena que ens canviarà de basant per portar-nos cap a Ulldecona, però això serà després de visitar la Foradada.

11:05 (679 mts.) La Foradada, és un espectacle, valia la pena, les vistes son extraordinàries tant sobre el Delta com cap a La Senia i Ulldecona com els Ports (emboirats) i el Collet del Feixos, amb l’Ebre i els seus ponts que el salven a un primer terme, la costa dels Alfacs, i al fons, les illes Columbretes i més a la dreta Peñiscola. Fotos de rigor.

11:35 (641 mts.) Ja som a la cruïlla que hem comentat anteriorment, ara si que ens decantem cap a l’esquerra i comencem la baixada cap a Ulldecona. Sempre seguint el GR 92.

12:05 (539 mts.) Mas de Comú, hem anat baixant i ara arribarem al nomenat GARAGOLET una baixada en ziga zages per arribar a

12:35 (339 mts.) El Barranc de Marcelina.

12:51 (261 mts.) Ens trobem sota la Caseta dels Marcelinos, aquí fem parada i fonda i de les carmanyoles en trèiem els dinars i els endrapem. Hi passem una bona estona-

14:00 (172 mts.) Hem fet un bon trams entre oliveres i plantacions de mandarines, el camí ja és pista.

14:30 Per sota d’un pont creuem l’AP.

14:50 Bassa de Montsià.

14:55 (126 mts.) Ens trobem la carretera T 332 que la seguirem en direcció sud un centenar de metres fins a creuar-la per endinsar-nos cap al centre de la població d’Ulldecona.

15:08 (133 mts.) Plaça de l’església.

Ara aquí tindríem de continuar cap al Moli i el pont del Olivar en la llera del sec riu Sènia, però aquest tram és tot carretera asfaltada i el seu interès només rau en arribar al límit del GR92 en terres Catalanes, per lo que decidim fer-ho amb vehicles.

A la sortida direcció Vinaróz per la T 332 hi ha una rotonda, a la seva dreta una ermita, la de la Mare de Deu de Loreto, aquí deixarem l’ermita a la nostra esquerra i a poc més d’un quilòmetre ens trobarem amb el Moli i al darrera mateix el pont de l’olivar, on hi ha el monument que marca la fi del GR92, com hem dit, de les terres Catalanes. Fotos.

Ara ja només ens queda el retorn a casa. Aquesta sortida l’hem fet en Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Manel Parareda, Miquel Pujols i Josep Samsó.

Si voleu baixar el track: cliceu

Si voleu més informació des de wikiloc: cliceu