diumenge, 29 d’agost del 2010

94 ALT DEL GRIU –ANDORRA- 250810

L’aproximació per aquesta sortida, un cop a Andorra, hem d’anar fins a Encamp, i agafar una carretera que amb fortes ziga zages ens portaria fins a l’estació intermitja del Funicamp, que nosaltres sempre veurem a la nostra esquerra, deixarem el cotxe a Els Cortals d’Encamp que esta en el punt kilomètric 6.

09:57 ( 1900 mts.) Tenim un corriols que surt a la dreta d’una casa, que sembla deshabitada, amb un rètol pintat en una paret amb la indicació BAR, el corriol és estret i a mica que anem fen camí és va fen més pendent.
10:16 (2030 mts.) Rètol indicador del Camí del Bosc de Campeà, que el deixem a la nostra esquerra, i passem una petita porta que separa una balla pel bestiar.
10:50 (2194 mts.) Nou rètol indicatiu del camí que hem de seguir fins el Refugi d’Ensagents, a la dreta aniríem cap a la Coma dels llops. El camí aquí és més agraït ja que transcorreu al costat del riu d’ensagents.
12:00 (2428 mts.) Arribem al Refugi d’Ensagents, un refugi lliure, sembla estar bastant ben cuidat, hi ha una font don brolla una aigua molt fresca i abundant.
12:40 (2540 mts.) Hem salvat un fort desnivell pel darrera del refugi i ens trobem en els estanys d’Ensagents. Fem les fotos i ens entretenim una mica, per començar la pujada cap a la collada, el camí sembla un mar de pedres i no esta pas massa definit, però ens en sortim prou be.
13:05 (2661 mts.) Collada d’Entinyola, aquí la vista és espectacular, fins aquí sempre hem anat pujant per la part surt de Les Pedrusques quedant a la nostra dreta les Crestes del Gargantilla, ara el panorama s’ha obert, esperem veure millor vistes des del cim.
13:57 (2870 mts.) Alt del Griu, les vistes al estar 200 mts més amunt que la collada ens deixem veure l’Aneto amb la seva glacera, pic de l’Orri, i tot el cercle que envolta Andorra, a primers termes Pic de Casamaya, més a la dreta el Pic de l’Estanyó, davant nostra mateix el Pic Alt del Cubil més al darrera el Pic del Pessons. Una panoràmica que val la pena i ens fa estar una bona estona observant-la. Dinem al peu del pic, una mica més arrecerats tot i que no molesta pas el sol.
15:00 (2870 mts.) Tornem a ser a la Colla d’Entinyola. Ara deixem el camí per on hem vingut i voltant un petit pic que deixem a l’esquerra ens trobem en una nova collada, el camí és perd hem de fer cas del GPS per situar-nos de nou sobre el track, baixem per Les Pedrusques, fins que tornem a perdre el camí i aleshores ja tirem pel dret fins a trobar-nos de nou amb el camí que havíem fet de pujada en el punt on hi ha l’indicador per anar a la Coma dels Llops on hi arribem a les
15:54 (2229 mts.) Cruilla, amb indicador.
16:22 (2054 mts.) Som en el rètol del Bosc de Campeà, ja hem passat la cleda del bestiar.
16:25 (1900 mts.) La sortida d’avui s’ha acabat. Hem tingut un dia extraordinari. La sortida no te dificultats amb la excepció de la baixada des del Coll d’Entinyola, ara un cop fet, és millor baixar pel mateix camí amb direcció als estanys i abans d’arribar-hi hi ha d’haver un camí, que conforme baixem te de sortir a la dreta i ens portaria també en la cruïlla de la Coma del llops.

Avui érem en Josep Casafont, Josep M Clarà, Josep Junyent, Miquel Pujols i Josep Samsó.

Si voleu descarregar-vos el track: cliqueu aquí

si voleu més detall des de Wikiloc: cliqueu aquí