dijous, 5 d’agost del 2010

91 LA PORTELLA BLANCA D’ANDORRA 040810

LA PORTELLA BLANCA D’ANDORRA 040810

Son dos quarts de nou i ens trobem, amb puntualitat de rellotge, davant del Ajuntament de Prullans, uns procedents del Bages, altres del Berguedà, Osona, Baix Empordà i Gironès, i ens hi trobem amb els xerpes d'avui, en Artur i el seu fill en Joan Ignasi (Pecanulles amb residència a Prullans). Desprès d’esmorzar i fer en cafè al Hotel Muntanya ens disposem, amb els 4 x 4 a marxar cap a Can Jan de la Llosa. Son uns quants Km que és poden fer amb turisme, allà hem de deixar els turismes i desprès del pagament del peatge ens donen la clau i enfilem per la llera del riu direcció nord cap al Pla Xuixirà (el camí és practicable amb 4 x 4, però no per altres vehicles) hem d’obrir i tancar 3 portes (la primera amb la clau que ens han entregat a Can Jan), val la pena fer aquest tram amb vehicle ja que és guanya molt de temps i la pista forestal és la mateixa del GR per lo que és passa pel mateix camí que si el féssim a peu.

10:30 (2020 mts) Deixem els cotxes i ens dirigim direcció nord per un corriols que ens queda al davant el riu ens quedarà a l’esquerra, el Pla Xuixirà és molt bonic, el riu al costat amb la seva rumor encara sembla que hi doni més color. El camí transcorre entre avets i el terra pedregós, estem seguint el GR 107 (Camí dels Bons Homes –part de l’etapa Bellver de Cerdanya – Porta)

10:47 (2060 mts.) Creuem el riu Vallcivera (Vall que porta el mateix nom i ens queda a nostra esquerra). En aquest punt ens trobem amb el GR11 que procedent del Refugi del Mal Niu és dirigeix cap a Encamp.

10:51 (2074 mts.) Cabana dels Esparves, petita cabana de pedra, suposo refugi de pastors i de senderistes. Comencem el Pas dels Rabadans, tram pedregós amb una certa pendent, i una mica elevat sobre el riu, riu que ara ha passat a anomenar-se d’Engaït.

11:25 (2200 mts) Creuem el riu.

11:39 (2280 mts) Creuem la línia fronterera entre Catalunya i Andorra. Estem al pla d’Engaït. Iniciem la pujada cap a la Portella Blanca.

12:15 (2485 mts) Ens trobem amb el GR 7, tenim una mica de confusió però hi ha un pal indicador que evita la possible confusió, hem de marxa cap a la dreta amb una diagonal amb lleugera pendent de pujada.

12:21 (2521 mts) Portella Blanca d’Andorra, frontera amb França, Catalunya i Androrra. Ja veiem la vall que ens portaria a Porta, amb direcció Est és divisa el Canigó, més aprop Puigpedrós i el Roc Colom, al fons S encara algunes crestes del Cadi i cap el O la Tossa Plana de Lles, darrera de La Muga. Al N tenim l’Envalira i el Pic Negre d’Envalira.

12:45 (2576 mts) Carenegem una mica i després de fer la foto reglamentaria emprenem el retorn fen una drecera en forta pendent.

12:59 (2485 mts) Som en pal indicador que hem trobat de pujada, junts on ens creuem novament amb el GR 7.

13:17 (2280 mts.) Novament creuem la línia fronterera i deixem Andorra.

14:00 (2074 mts) Cabana dels Esparves, hem deixat enrere el Pas del Rabadans i ja som a la Cabana, creuament amb el GR11.

14:14 (2020 mts) Ja som al Pla Xuixirà, hem tingut d’accelerar la tornada ja que tenim hora reservada per dinar a Cal Tià de Viliella. La sortida valia molt la pena, i ens hem quedat sense el bany també degut a les preses per dinar.

Després de desfer el camí que havíem fet al venir i de creuar-nos amb el Mossos (que devien anar de patrulla, a ... ves a saber on) i de tornar la clau a Can Jan, arribem al Restaurant de Viliella.

Avui hem sigut una bona colla, en Barniol, Casafont, Clarà, Junyent, Parareda, Pous, Pujols, Sabata i Samsó, a més de la grata companyia i que ens han fet de guies, del Arturo i el seu fill Joan Ignasi, que aprofitem per agrair la seva companyia i ajuda, ells també portàvem un gosset molt trempat (hem sap greu no recordar el nom).

si voleu descarregar el track: clikeu aquí

si voleu més informació des de Wikiloc: clikeu aquí