divendres, 30 de juliol del 2010

90 CASTELL DE MONTSORIU des de Breda 28.07.10

Procedents del Bages arribem a Breda per l’eix transversal que hem deixat a la cruïlla de Sant Hilari Sacalm/Arbúcies, passem per Arbúcies fins que trobem un desviament a la dreta amb l’indicador de Breda que agafem i seguim uns 7 ó 8 Km,

Aparcament en el centre de la població, just al costat del Bar La Plaça a tocar la plaça de l’església i del Ajuntament.

Esmorzem en el bancs de la plaça i després de fer un cafè en el Bar del mateix nom i de visitar i fotografiar els llocs d’interès nacional, o sigui a Casa de la Teresa Claries, El Bar Tramuntana, l’Ajuntament i els carrers adjacents decidim iniciar la nostra sortida:

09:56 (168 mts.) Sortim pel carrer d’enfront del Bar on hem fet el cafè i deixem la Farmàcia a la nostra esquerra, continuem direcció nord passem un trencall i el següent l’agafem a la nostra esquerra (si continuéssim rectes feríem la volta al reves de la que tenim programada, per tant tornarem per aquest carrer) El seguim durant 4 minuts i aquí tornem a tombar a l’esquerra.

10:16 Forn d’en Ribes, hem seguit una pista i aquí la continuem seguint però ara fen un gir cap a la dreta.

10:20 Bòvila, aquí deixem la pista forestal i agafem un corriols, molt ben marcat que tenim en front mateix.

10:31 Tornem a retrobar el camí més fressat i l’anem seguint, és un camí que va pujant contínuament però amb suavitat, portem un desnivell d’uns 80 mts.

11:06 (343 mts) Coll de Can Julià, aquí hem de parar una mica d’atenció ja que hem de marxar cap a la dreta i seguint el camí ramader baixar fins a trobar-nos amb la Riera de Riells, on refresquem el Bruce ja que tant ell com nosaltres comencem a notar la forta calor.

11:28 Després d’una pujada ens trobem amb la carretera que de Breda va a Riells del Montseny (asfalt) la creuem i amb forta pendent arribem a la carena

11:50 (440 mts.) Carena que no hem de seguir, hem d’inclinar-nos cap a l’esquerra per anar a buscar una pista forestal, hem de baixar una mica pel mig de molts brucs per agafar-la i seguir-la uns quants minuts.

12:13 (500 mts) Aquí deixem la pista que continua cap a l’esquerra per enfilar-nos a la dreta per un camí també molt ben conservat. Son a Roca Guilleuma i Can Baldiri . El camí continua recte amb una lleure pendent de baixada, directes al Coll de Castellar

12:27 (475 mts) Coll de Castellar, aquí trobem la carretera asfaltada i a la nostra esquerra queda un corriols, amb indicador, per anar a Arbúcies, nosaltres seguim la carretera direcció surt.

12:35 Aquí trobem un indicador a la nostra esquerra que ens mana cap al Castell de Montsoriu, estem sota mateix del castell, el camí és transitat de vehicles, però hi ha una cadena i uns indicadors que prohibeixen la circulació de vehicles i adverteixen que el Castell esta tancat per obres.

13:00 (593 mts.) Fins aquí hem seguit aquesta pista forestal que ara gira a dretes però nosaltres enfilem de dret cap al cim de turó seguint les indicacions que per fi hem trobat.

13:11 (610 mts.) Som a les portes del Castell, hi ha una balla, és veu que hi estant treballant, busquem aigua i ens trobem amb el bon Samarità que ens indica on hi ha aigua en abundància i per poder beure.

13:14 (618 mts.) Dutxa i descans, recuperació de forces (el problema és que l’Ajuntament d’Arbúcies pensa tancar aquesta font de vida) que hi farem avui per a nosaltres ha sigut aigua del cel, un regal diví.

13:40 Foto de grup i iniciem la tornada ara pel camí indicat que iniciem amb forta pendent i que no deixarem fins arribar a Breda.

14:14 (447 mts.) Pla de Talavera, el camí continua baixant.

14:36 (261 mts.) Cab Messeger, aquí hi ha una cruïlla que porta a aquesta masia, també és un punt d’inici al Castell, creuem la carretera pel Coll de n’Orri. Continuem baixant.

14:55 (248 mts.) Passem pel Pont del Mut i creuant novament la carretera passem per Can Climent, el sol continua donant de valent i el camí que ara ens trobem en front és solejat i sense arbres ni ombres

15:16 Breda, hem anat seguint aquest camí fins entrar a la població per la part nord, és una urbanització i la seguint sempre direcció sud fins arribar al carrer de la farmàcia i al Bar de la plaça.

En el bar fem les begudes per recuperar forces i aprofitem per menjar-nos el dinar que portem en les motxilles.

Resumin podríem dir que és una sortida interessant però per aquesta època del any ja que hem passat molta calor.

Avui hem sortit en Clarà, Junyent, Parareda i Samsó, a més hem contat amb la companyia d’en Bruce

Si voleu baixar-vos el track: clikeu aquí

Més informació entreu a Wikiloc: clikeu aquí