dissabte, 24 de juliol del 2010

89 Sortida al Serrat Voltor de la Serra d’Ensija (Berguedà)

Sortim de Berga per a la C16 direcció Túnel del Cadí, fins arribar a l’antiga fàbrica de Ciments (avui és un viver d’empreses CFI) just sota la Central Tèrmica i trenquem a l’esquerra per agafar la BV 4025 que passant per Sant Corneli, Fígols i Fumanya ens deixa a la cruïlla per anar a Peguera, aquí deixem els cotxes, en total des de Berga una mica més de 20 Km. Hem esmorzat a la Rodonella i hem pres el corresponen cafè.

10:20 (1700 mts) Sortim per una pista forestal que surt a la dreta de la BV 4025, en front mateix de la que porta a Peguera, a uns centenars de metres trobem una fita a la dreta que agafem i continuem per un corriol molt ben marcat. El camí continua amb una sua però constant pujada deixant sempre el torrent a la nostra esquerra.

11:20 portem més o menys una hora i ens trobem amb dificultats en el camí, esta ple d’arbres arrencats per un allau de neu, els anem vorejant per la dreta fins arribar als 2100 mts.

11:40 comença una forta pendent que ens te de portar a 2231 mts just on assolim la carena

12:10 (2231 mts) seguim la carena cap a la nostra dreta.

12:48 (2294 mts) Cim de la Creu de Ferro, fem les fotos de rigor i fem una mica de queixalada per poder continuar cap el nostra objectiu, Serrat Voltor, sempre per la carena.

12:58 ( 2198 mts) Pla d’Ensija, aquí tenim en front nostre el Serrat, des d’aquest punt és veu difícil la seva pujada, però un cop a la base ja és veu un corriol que per l’esquerra volta el Serrat

13:17 (2257 mts) aquí el corriols fa un gir cap a la dreta i agafant la carena ens porta al cim.

13:28 (2279 mts) Serrat Voltor, les vistes son extraordinàries, val la pena l’excursió, el problema és el de sempre, calitja, tot i així Pedraforca, Serra del Cadí, Pirineu, El Verd, La Nou, Port del Conte ....Fotos i fem el retorn pel mateix camí, alguns més intrèpids és deixant anar per la pendent més cap al SO, però al final ens trobem al cap d’un parell de centenar de metres

Un cop al Pla d’Ensija decidim baixar en diagonal per no tornar a fer la carena i anar a buscar el camí que ens hi ha portat.

13:50 (2198 mts) Aquí iniciem el descens, hi ha un pal indicador i també unes marques grogues que a pocs mts ja deixem i ens desviem a la dreta cap al SO, i continuem baixant en diagonal. Passem una tartera i ja és veu un planell sota el Serrat del Pla, que és on ens dirigim.

14:37 (1960 mts) Pla sota el Serrat del Pla on pasturen les vaques. Continuem baixant per corriols que ens tenen de portar amb pocs minuts al camí que hem fet de pujada.

14:45 (1930 mts) Som el camí del matí, ara ja només ens cal anar-l’ho seguint fins arribar a on tenim els cotxes.

15:10 (1700 mts) Fi de la sortida d’avui.

Decidim anar a dinar a la font de Cal Coix, per lo que seguim la pista forestal que porta a Peguera, desprès d’una corba a dreta molt pronunciada ja som a la font que al mateix temps és un safareig. El lloc és frec i l’aigua encara més, tot i així decidim no beure’n.

La sortida d’avui érem en Blanch, Clarà, Junyent, Parareda, Pous, Pujols, Sabata i Samsó. També ens va acompanyar el Bruce.

Si voleu baixar-vos el track: clikeu aquí

La fitxe tècnica des de Wikiloc:

si voleu més informació des de wikiloc: clikeu aquí