divendres, 16 d’abril del 2010

77 SERRAT DEL MIGDIA, CANALS DE SANT MIQUEL A LA SERRA DE PICANCEL 140410

Sortida per la Serra de Picancel (Vilada).
Des de Berga amb cotxe ens dirigim a Vilada, passant pel pont sobre el Pantà de la Baells (explèndit, casi casi al 100%), un cop passat Vilada i a uns 2 Km. trobem un trencat a la nostra dreta, molt tancat, és precisa fer maniobra amb el cotxe, i desprès d'un centenar de metres ja tenim l'explanada prop del Pont del Climent.
Iniciem la sortida a les
09:35 des del Pont del Climent (670 mts) trobem una pista forestal a la nostra esquerra que indica Borredà, la deixem, i una altre a la dreta, també la deixem ja que és per on tornarem, Enfilem, doncs la del mig, un pronunciada pendent ens porta a les
10:35 al Portell de l'Ovellar (754 mts)un pas estret tallat entre les roques,iniciem una baixada per després tornar a remuntar.
10:35 Era de la Castellona (815 mts) AQUÍ MARQUEM ELS PRIMERS 1000 KMS DE LA COLLA XIRUQUES i no podia ser d'altre manera que brindem amb cava que en Parareda a portat curosament refrigerat a la motxilla, foto de rigor. Fem una baixada fins al fons de la vall i iniciem una forta i durilla pujada per plantar-nos a les
11:18 al Collet del Pins (980 mts). Aquí decidim fer el Cim del Serrat del Migdia, objectiu de la nostra sortida, la pujada no per llarga però si per terreny rocós fa que sigui una mica passada, tot i així amb 20 minuts ens plantem al Cim del Serrat del Migdia
11:38 Serrat del Migdia (1077 mts), fotos si, però vista ben poca, tot la sortida ha sigut sota un xirimiri de pluja i a més boira, divisem en algun moment Vilada, el Pantà, al fons cap al Est és divisa al cim d'un serrat la Quart i a la fondalada el Monestir de la Portella.
12:03 tornem a ser al Coll dels Pins (980 mts) i iniciem una baixada que ens porta amb poc més de 12 minuts al desviament per la Font dels Coms.
12:15 Rètol indicador de la Font dels Coms, a un minut d'aquí trobem una cruïlla, seguint les instruccions que havíem recollit en indica que hem d'anar a dreta i així ho fem, sense fer cas dels GPS's que ens indicaban continuar a l'esquerra, resultat, agafem el camí de retorn, ens hem perdut Sant Miquel de les Canals, un altre dels nostres objectius d'avui, hi tornarem.
13:03 Font dels Colletons (651 mts.) i continuem baixant per un corriols que a voltes és camí i a voltes semble que sigui el rierol.
13:23 Pont de Doro, colgat per les Aigües del Pantà.
13:57 Pont del Climent.
Aquesta sortida ha estat acompanya per molta vegetació, humitat, brollant aigua per tot arreu. És parla que en la Època del dictador, els maquis hi tenien bons amagatalls.

Avui hem estat una bona colla, en Barniol, Blanch, Casafont, Clarà, Junyent, Parareda, Pous, Pujols (ha fet acta de presència, tot i el seu encostipat)Sabata i Samsó.
Hem acabat la sortida amb un dinar al Restaurant de Castell de l'Areny per celebrar aquest 1000 Km que portem trepitjant la nostra terra, i una mica de no tant nostra.

Visioneu la ruta per mitjà del Wikiloc:

Si voleu descarregar el track CLIQUEU