dijous, 18 de febrer del 2010

72 GR92 Etapa de L'Arboç a Bonastre 170210

72 GR92 Etapa de L’Arboç a Bonastre 170210

Després de deixar un cotxe a Bonastre, per la Nacional anem cap a L’Arboç, on després d’un bon esmorzar en les dependències de la Cooperativa (molt amables, amb la cessió de les taules i el servei) i de regar-lo amb el vi blanc de la cooperativa, iniciem la nostra sortida, fem un quilòmetre més amb el cotxe i al costat d’una vinya deixem el cotxa i ens equipem per començar a caminar, el camí és planer i amb alguna agradable sorpresa com aquesta barraca de pedra seca molt ben conservada

continua el camí planer pràcticament fins arribar a Albinyana, fem els primers 10 Km amb un temps de 2 hores, per arribar a Albinyana hem passat per Santa Oliva

i després de travessar la carretera que va del Vendrell a Sant Jaume del Domenys, passem per sota de l’autopista i travessant la riera de la bisbal, tornem a trobar-nos amb un altre carretera que creuem, la que va del Vendrell a Valls. Tot seguit trobem el Mas Mañé i deixant-lo a la nostra esquerra ens anem apropant a Les Peces, poc després enfilem un camí entre margueres i ja som a Albinyana.

Després d’una foto de grup a la plaça ja enfilem cap el cim de Sant Antoni de Pàdua,

on els indicadors assenyalen 250 mts. però els GPS ja ens indiquen 335 mts si a més tenim en compte que a Albinyana hi ha un indicador de 205 mts, és molt clar que el desnivell és superior.

Continuem per el GR senyalitzat que no pas el FEEC ja que aquest no passa per aquesta ermita, baixem uns metres i retrobem el GR del FEEC. Passem per la Masia d’Escansa, que deixem a la dreta,

seguim les marques que aprofiten un camí molt ben marcat que transcorre pel costat del gasoducte que ens acompanyarà, per unes recte d’uns quants quilòmetres

fins arribar a Costa Sanabre (346 mts) aquí fem la foto de grup.

Ara ja és tot baixada, uns quants metres i ens incorporem a la carretera de ve de Bonastre i va a Albinyana, continuem baixant, passem per davant del cementiri i entrem al pobla, on després de refrescar-nos amb una cervesa retornem amb cotxe cap a L’Arboç, però aquest cop ho fem per la carretera que hem deixat fins a Albinyana, després cap a la Bisbal del Penedès, Llorenç del Penedès i Banyeres del Penedès fins arribar a L’Arboç, on dinem també a les instal·lacions de la Cooperativa i després de carregar les corresponents garrafes de vi i passar per caixa ens entornem cap a casa.

Avui ens hem fet mútua companyia en Casafont, Clarà, Parareda, Pujols i Samsó.

Si voleu veure les fotos. podeu clikar:

fotos d'en Casafont

fotos d'en Clarà

fotos d'en Parareda

fotos d'en Samsó

A més si voleu baixar el track:

descarregar el track

Una visió de la ruta d'avui podeu veure-la a Wikiloc